SEO copywriting – co to jest i po co w niego inwestować?

SEO copywriting. Co to jest? Kto i dlaczego inwestuje w treści SEO? Poznaj korzyści, jakie może przynieść Tobie. Sprawdź!

SEO copywriting – co to jest? Dlaczego firmy w niego inwestują?

Chcesz zaoszczędzić na reklamach internetowych i zdobyć darmowy dostęp do jak największej liczby potencjalnych klientów w sieci? SEO copywriting Ci to umożliwi. Z tego artykułu dowiesz się, jak to zrobić mądrze i skutecznie.

SEO copywriting – co to jest?

SEO copywriting, co to jest? Najprościej mówiąc jest to sztuka pisania treści internetowych, które jednocześnie są atrakcyjne dla użytkowników oraz przyjazne dla robotów Google. Search Engine Optimization (SEO) to działania, które mają na celu podniesienie pozycji strony w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania. Im wyżej strona wyświetla się w Google na dane zapytanie, tym więcej użytkowników na nią trafia. Sam powiedz, jak często docierasz do drugiej strony wyników wyszukiwania? Już nie wspominając o kolejnych.

SEO obejmuje bardzo wiele różnych obszarów. Od treści, przez strukturę witryny, po jej prędkość. W tym artykule skupimy się na podstawach optymalizacji, czyli odpowiednim przygotowaniu treści, poprzez profesjonalny SEO copywriting.

Jaką formę może przyjmować SEO copywriting?

  • * oferty pisane na strony internetowe;
  • * case study;
  • * poradniki;
  • * artykuły publikowane na firmowym blogu;
  • * artykuły sponsorowane.

Na czym polega SEO copywriting?

Treści pozycjonujące to sposób na budowę darmowego kanału dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Największą przewagą tego typu optymalizacji, jest solidne podparcie danymi statystycznymi. Dostępne na rynku narzędzia (Planer słów kluczowych Google Ads, Senuto, Ahrefs, Semstorm i wiele innych) pozwalają na efektywne przygotowanie tekstów SEO oraz sprawdzenie ich skuteczności.

Słowa kluczowe są podstawą SEO copywritingu

Grafika przedstawiająca SEO copywriting-co to jest?

Słowa kluczowe to frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, szukając konkretnych informacji. Istnieją narzędzia (planery słów kluczowych Google Ads, Senuto i inne), dzięki którym można poznać frazy kluczowe, powiązane z własną działalnością. Dodatkowo narzędzia te udostepniają inne dane, m.in. średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy czy wielkość konkurencji. Dzięki temu można wytypować te słowa, które przyniąsą marce najwięcej korzyści.

Zobacz też:  Cudowne korzyści zdrowotne z posiadania draceny w swoim domu

Frazy kluczowe są również przydatne podczas ustalania, o czym warto pisać w sieci. Intuicja nie zawsze jest dobrym doradcą. Za to na konkretnych danych statystycznych można się spokojnie opierać. To wskazówka na temat tego, o czym chcą czytać potencjalni klienci oraz jakich informacji potrzebują.

Kiedy już zostaną wybrane odpowiednie frazy, trzeba je zawżeć w tekście. Tytuł, nagłówki oraz treść to miejsca, w których powinny się pojawić. Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi i ich naturalne użycie w tekście to podstawa.

Długość tekstu ma znaczenie

Google, podczas ustalania kolejności witryn w wynikach wyszukiwania, bierze pod uwagę również długość treści. Założenie jest takie, że bardziej obszerne teksty, dostarczają użytkownikom więcej informacji i bardziej wyczerpują temat. Dlatego wygrywają z lakonicznymi, skrótowymi materiałami.

Przyjmuje się, że teksty SEO powinny mieć minimum 600 słów, co daje ok. 2500 ZZS, a najlepiej kiedy mają 1200+ słów. Wszystko jednak zależy od tego, ile treści na dany temat stworzyli konkurenci. By walczyć z nimi o pozycję w wyszukiwarce, warto tworzyć teksty o porównywalnej lub większej objętości.

Oprócz treści, trzeba zadbać o ich wygląd w wynikach wyszukiwania

Podczas publikacji treści w sieci, warto wypełnić dwa ważne pola: Tytuł SEO (Meta Title) oraz Opis SEO (Meta Description). To, co tam wpiszesz, wyświetli się użytkownikowi w Google. Albo zachęci go do kliknięcia Twojej strony, albo wręcz przeciwnie. Pamiętaj, że sama wysoka pozycja w wyszukiwarce nie zapewni Ci dużego ruchu na stronie. Odbiorców trzeba zaciekawić i od razu przedstawić konkretne korzyści.

Obrazy to także treści pozycjonujące

Wbrew pozorom, obrazy również biorą udział w ustalaniu pozycji strony w Google. Przede wszystkim ważne, by uzupełniać sekcję: tekst alternatywny (Alt), podczas wgrywania obrazów na stronę. Bardzo często ta kwestia jest bagatelizowana, a to spory błąd. Znacznik Alt informuje roboty Google o tym, co znajduje się na grafice. Warto umieścić tam, główną dla danej podstrony, frazę kluczową.

Zobacz też:  Historia Hamburgera - od amerykańskiego klasyka do światowego fenomenu

Dodatkowo, wypełniając tę sekcję, strona może zostać wyświetlona także w wyszukiwarce graficznej. Kiedy z jakiegoś powodu obraz nie bedzie mógł być załadowany na stronie, użytkownikowi wyświetli się tekst alternatywny. W ten sposób będzie mógł dowiedzieć się, co na nim jest.

Zwróć uwagę na linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to linki, które kierują użytkowników z jednej podstrony na inną, w obrębie jednej witryny. Może Ci ona zapewnić 3 korzyści. Po pierwsze wzmocnisz przemyślaną nawigację na swojej stronie i ułatwisz internautom poruszanie się po niej. Po drugie roboty Google, które odwiedzą Twoją witrynę, będą przechodziły do kolejnych podstron i szybciej zakodują informacje na ich temat. A po trzecie, wpisując w tekście linka słowo kluczowe, na które pozycjonujesz stronę docelową, wzmacniasz jej kondycję SEO.

Zwróć uwagę, że wszystkie wymienione wyżej elementy, dobry copywriter jest w stanie umieścić w treści artykułu czy oferty. Nie ogranicza się ona więc do samego tekstu, tylko bierze pod uwagę wiele zmiennych.

Dlaczego SEO copywriting warto zlecić specjaliście?

SEO copywriting, co to jest i jakie są jego podstawy? To już wiesz. Jednak istnieją również wyjątki, które profesjonalny copywriter wyłapie i odpowiednio rozwiąże.

Takim wyjątkiem może być walka o jak najwyższą pozycję w Google, na bardzo popularne słowa kluczowe. Są takie przypadki, w których ta walka jest nieopłacalna i skazana na porażkę. Dzieje się tak, kiedy pierwsze pozycje są zajmowane przez duże, renomowane serwisy, jak Allegro czy Onet. Czasem warto skupić się na mniej popularnych frazach i szybko się na nie wypozycjonować.

Drugą kwestią jest tzw. przepozycjonowanie. Nienaturalne i przesadne nasycenie treści słowami kluczowymi czy nagły wzrost liczby linków, prowadzących do strony, mogą zostać odebrane przez Google jako nieuczciwe działania. W takiej sytuacji zamiast wzrostu pozycji można zanotować spadek, a nawet kary. Umiar jest w tym wypadku kluczem do sukcesu.

Zobacz też:  Optometrysta kim jest i kiedy powinniśmy się do niego wybrać?

Korzyści z SEO copywritingu

Grafika przedstawiająca SEO copywriting-co to jest?

Już w 2019 roku, 49% użytkowników deklarowało, że używa Google do znajdowania nowych produktów lub usług (dane Hubspot). Obecnie ta liczba jest jeszcze większa. To ogromny potencjał do wykorzystania przez firmy. Dobra pozycja w Google pozwala dotrzeć do dokładnie tych użytkowników, którzy poszukują ofert takich, jak Twoja.

SEO copywriting to inwestycja, która pracuje na zyski firmy bez przerwy. Wysokiej jakości treści pomagają zwiększać ruch na stronie i znacznie poszerzać zasięg marki. Oto kluczowe zyski biznesowe, jakie zapewnia:

  • * większa widoczność w Google;
  • * oszczędność na kampaniach reklamowych Google Ads;
  • * dostęp do większej liczby potencjalnych klientów;
  • * dotarcie do osób, które znajdują się na różnych etapach procesu zakupowego;
  • * lepsze dopasowanie do potrzeb i oczekiwań użytkowników.

Dobrze zoptymalizowany pod SEO tekst, uzyskuje większe noty jakości. To z kolei ma wpływ na koszty reklam internetowych w Google. Dzięki temu można je ograniczyć. Dodatkowo znając frazy, najczęściej wpisywane przez internautów do wyszukiwarki, można jeszcze precyzyjniej i trafniej odpowiadać na ich potrzeby i wymagania.

Podsumowanie

Poznałeś bliżej kwestię pozycjonowania stron za pośrednictwem dobrych treści. SEO copywriting: co to jest i po co w niego inwestować, również już wiesz. Wystarczy tylko dobrze ocenić gotowy tekst. Warto sprawdzić, czy copywriter zawarł w materiale wszystkie najważniejsze dla treści pozycjonujących informacje. Chodzi tu przede wszystkim o: wykaz słów kluczowych, na jakie pozycjonowana jest treść, tytuł i opis SEO oraz linkowanie wewnętrzne. To pozwoli Ci publikować treści, wzmacniające pozycję Twojej strony internetowej czy bloga w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *